2011/10/07

Little things in life/生活中的小小事

/Little things in life/
/生活中的小小事/


 Then i realized that all the little things i've done 
are more or less the little experiments in life that i've been talking about.
And i should definitely continue working on it as it's like the ultimate goal for the store in the future.
this smiley face was done by several post-it, 
i posted it on the door of my roommate in the first flat i stayed when i came to NL 2 years ago.
it was a frustrated day for her so I decided to make something to cheer her up a bit.

於是我忽然發現 一直以來做的那些哩哩叩叩的小事
忽然畫小卡片 小禮物 或是大笑 微笑 對身邊的人們 
就是我在說的那些生活小實驗
所謂溫暖的小事
要繼續執行 如果能夠像pay it forward一樣一直擴散下去
那就值得了 那就是一個大實驗

這個笑臉是用便利貼做的
在我兩年前剛來到荷蘭時住的第一棟公寓
那天我地建築系室友下課後很沮喪
我就想說要想個辦法讓她開心一點 鼓勵他一下
然後就偷偷的趁他在房間努力的時候在房門上貼了這個笑臉
讓她笑一笑

 --

日子還是要過的不是嗎?
一樣都要活著 那當然要好好的活著
在沮喪的當下總是很容易讓自己掉入無線迴圈走不出來
只要有人小小拉一把 一個擁抱
一切彷彿沒有那麼糟

--
Drawing just simply makes me happy, 
simply:)

畫圖讓人好開心
很純粹的那種開心:)
 去建築系圖書館用米色描圖紙 搬了幾本書
畫下幾個我喜歡的照片 經典設計
--
was very excited yesterday to design the a bag for CAMPOBAG to join the competition.
and then i realized that the bag is designed to be for someone who visited the art market like a gift, 
not for the art market participants themselves,
and the person who designed the bag and get selected will have to produce 50 piece of them.
so basically i totally misunderstood the requirement.
but i still happily share it on Campobag's Facebook webpage.
昨晚很興奮[甚至熬夜]畫了包包想要參加campobag的包包徵稿
畫完之後才意識到
咦!這包包不是設計給擺攤的人
[因為包包的功能我完全是從擺攤人的需求出發]
而是給去逛擺攤的人的小禮物
噢~完全會錯意....
而且是要設計師自己生產50個
我完全沒有辦法 因為我寄沒有工具也沒有材料
><
太可惜了
不過我還是很開心的把他分享在campobag的網頁上:)


--

No comments:

Post a Comment