2013/04/20

Little wooden houses & Value vindicator thanks to Time Bank / 房子的旅行

Some of my little wooden house where displayed at Time/Bank in Den Haag, The Netherlands.
and they are later being exchanged by a designer's hour note at an event curated by Time/Bank.

So here's how Keelin Coyle turned my wooden into something NEW!
love that my wooden houses are now still travelling for me in Holland.
amazing feeling thanks to Time/Bank

之前去海牙的Time/Bank留下了我的zine以及木頭小房子
前陣子Time/Bank在ruru的facebook page上留言並留下這個連結
告訴我是這個設計師把我的小房子用他的hour note換走的
這個設計師參加了time/bank的活動 得到了他的hour note
換成我當初留在海牙的房子!
好有趣!有一種小房子代替我持續在歐洲旅行的感覺
[Information are originally from the following link:http://cargocollective.com/keelincoyle/Value-Vindicator]

Board game design to do with the varying values given to both time and object, be it a personal, sentimental worth, or a broader question of "What is the value of your time?".

Board is a 4 colour screen print onto leather. Booklet covers were also screen printed. 

Wooden pieces were the result of an experiment to do with the value of my personal time. I waitressed at an event at Time/Bank in The Hague, in exchange for 'hour notes', which I then used to buy the wooden pieces. More information can be found here: http://e-flux.com/timebank/ 

「試著中文翻譯」
以下圖片源自設計師的作品集網站:http://cargocollective.com/keelincoyle/Value-Vindicator
這個遊戲設計的project主要是在探討人對於“時間”和“物件”的不同價值觀
不論是個人的,感性的,情感上的或是一個更大一點的問題“你的時間的價值是多少?”

遊戲的板子是絹印在皮革上 書本的封面也是

木頭的部分則是一個實驗 一個關於我個人時間的價值的交換
我在海牙的time/bank參與了一場活動得到了我的hour note然後再用這些hour note拿去換到這些木頭小房子!





(image credit : Keelin Coyle)

------------


以下阿嚕自己說
一直都滿喜歡time/bank的概念
從倫敦再度回到荷蘭辦事的時候去了time/bank
拿了在倫敦制作的zine還有跟著我東奔西跑的小房子去擺
也得到了我自己的hout note[ 但我好像就擺在銀行裡忘了用==]

過了幾個月後得到了這個驚喜的感覺好棒
其實這也是當初參與的目的
想要讓自己的想法分享出去讓更多人知道
擴散到世界上的各個角落!!





No comments:

Post a Comment