2012/09/14

什麼都需要練習 的生活雜記


[Fika cafe on Brick Lane, east London]
Joan came visit me this March,
we went there together, love the cozy atmosphere and the detailed tableware they've selected.
can't believe how time flies as i've already returned to Taiwan for almost 5 months.
 東倫敦的Fika cafe是joan三月來找我的時候一起去的
平常不太會去餐廳 大部分都自己煮
所以通常只有朋友來找我的時候 才會踏入餐廳!
這間在brick lane上的北歐餐廳已經想進去很久了!
裡面的裝潢很用心 有北歐森林原始感 很多麋鹿 還有marimekko的抱枕
各種飲料和餐點的道具都很有巧思
那時候剛好還遇到店員在用粉筆畫當天的黑板!

生活裡面還有很多小事 都不想忘記

尤其是那些重要的小事

去南部訪問一些農民
他們知足感恩 腳踏實地 面對不安的將來卻仍抱著希望 努力向前
[真是不知道那些電視裡面的人在貪汙個什麼勁!]
台灣的角落還有很多人連三餐溫飽都有問題
[導致我去cafe喝個飲料都覺得好guilty]
這個社會怎麼會這樣?
是阿!這些事讓我很困惑 目前無解


最近生活有點忙忙碌碌 緊張焦慮
但是好朋友都跟我說慢慢來 不要急
哥倫比亞姊姊哈露米也跟我說 Tranquila
謝謝身邊這些安定的力量一直都在
我要好好練習!!

------

One of the thing i miss a lot is the apple pie from Kobus Kuch in Delft, best apple pie EVER!
 I miss Europe a lot recently, especially Holland to be perfectly honest.
i like London more, but i DO miss Holland more, after all it's the place I've stayed for more than 2 years.
想念著遙遠的荷蘭 想念著delft小鎮上的蘋果派以及一切的曾經

--------


好像踏上時光機買到去年12月的the big issue
喜歡五月天 也喜歡當期主題"日常生活的全球革命"
好好的過一個日常生活 其實不簡單
這也是需要練習的!


有時候自己會像溺水一樣 然後又被一句簡單的話撈起
"take a chance. open your heart. 
be who you envision yourself to be.
 let your soul free. let yourself... be."
by Satsuki Shibuya




No comments:

Post a Comment